تبدیل گچ ساختمانی به گچ آلفا

تبدیل گچ به آلفا

گچ از جمله مصالحی است که در صنایع ساختمان‌سازی از اهمیت ویژه برخوردار است. به علت ویژگی‌هایی که این محصول دارد از زمان‌های قدیم در امر ساخت مسکن مورد مصرف قرار می‌گرفت. در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی مخصوصاً در دوران صفویه که اغلب آن‌ها در اصفهان موجود می‌باشد گچ نقش مؤثری داشته و گچ بریهای بسیار زیبائی از آن دوران باقی مانده‌است.

قدمت استفاده بشر از گچ به حدود پنج هزار سال قبل می‌رسد. دیواره‌های قبرهایی در مصر که مربوط به آن دوران است به وسیلهٔ گچ اندود شده‌است. در ایران نیز استفاده از گچ به زمان اشکانیان می‌رسد. گچ بری‌های بجا مانده از آن تاریخ گواه این موضوع می‌باشد. گچ به علت خواص خود از اولین قدم در ایجاد یک بنا که پیاده کردن حدود زمین باشد و با اصطلاح برای ریختن رنگ اطراف زمین مورد نیاز بوده و همچنین تا آخرین مراحل کار که سفیدکاری و نصب سنگ است باز هم گچ مورد نیاز است. حتی در نقاشی هم از گچ استفاده می‌نماید.

گچ در صنعت ساختمان‌سازی مصارف متعدد دارد از جمله ریختن رنگ ساختمان برای مشخص کردن اطراف زمین و پیاده کردن نقشه – ملات سازی- گچ و خاک- سفیدکاری- سنگ کاری که در مورد اخیر برای نگه داشتن سنگ به‌طور موقت در جای خود تا ریختن ملات پشت آن مورد مصرف قرار می‌گیرد و همچنین در صنایع مجسمه‌سازی و ریخته‌گری برای قالب‌سازی مصرف می‌شود و در کارهای طبی برای شکسته بندی مورد نیاز است؛ و همچنین در صنایع سیمان پزی و دارویی نیز مصرف می‌شود.

تبدیل گچ به آلفا

علیرغم مزایای بسیار زیاد گچ معایبی نیز دارد. از جمله این معایب میتوان به مقاومت بسیار پایین در برابر ضربه و فشاراشاره کرد. زود گیر بودن و ایجاد محدودیت برای اجرا و همچنین میزان پرت بالا از سایر معضلات گچ است. مهم‌تر از همه مقاومت بسیار پایین در برابر رطوبت که باعث می‌شود گچ زرد شده شوره بزند و ترک بخورد.

از این رو محققین بر آن شدند تا با تغییراتی در پودر گچ کاری، معایب آن را حذف کنند. حتی محاسنی به این ماده اضافه کنند. در حدود سال ۱۹۶۵ در کشور کانادا که سهم ۱۰ درصدی از منابع گچ را به خود اختصاص داده، تغییراتی در گچ به وجود آمد و در پی آن کشورهای آلمان و ترکیه به تکمیل این تغییرات پرداختند که این امور تا جایی ادامه پیدا کرد که امروزه گچ‌هایی تولید می‌شود که با ۱۲ ماده افزودنی طی فرایندهای متعدد تولید شده که نه تنها معایب گچ سنتی را بر طرف کرده بلکه ویژگی‌های شگفت‌انگیزی به گچ افزوده‌است.

تبدیل گچ به آلفا

با توجه به نیاز بازار و تقاضای ایجاد شده، مجموعه بنا بنیان زیست فناور بر آن شد تا ضمن تحقیق و توسعه، راهکاری جهت رفع ایرادات گچ و تبدیل آن به محصولی کاربردی در صنعت بتن تبدیل کرد. پلیمر تبدیل گچ به سیمان (P2) ماحصل 3 سال کار مطالعاتی و آزمایشات متعدد است. این پلیمر با تغییر فازهای واکنش گچ، عملا آن را به نوعی بتن مقاوم به رطوبت تبدیل میکند. با حداقل هزینه و بدون داشتن تخصص و دانش، میتوانید با تنها 10 درصد وزنی از این پودر، بتن یا خمیر بسیار روانی را بسازید که مناسب تمام تولیدات اکسسوری، مجسمه و … است.

مشکلات عدیده محصولات مشابه از جمله آلفا، متا، بتا و… بسیاری از تولید کنندگان را با چالش روبرو کرده است. ترک خوردگی و شوره زدگی از جمله این مشکلات است. بعلاوه باتوجه به افزایش شدید قیمتها و رقابت حاکم بر بازار، تولیدکنندگان نیازمند محصولی با کیفیت و قیمت مناسب هستند. این پودر ضمت رفع نیاز فعلی بازار، قیمت تمام شده محصولات را تا 30 درصد کاهش میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزودن به سبد خرید