سیمان سبز و حفظ محیط زیست

سیمان سبز و حفظ محیط زیست


با استفاده از تکنولوژی سیمان سبز، مصرف سیمان را 50 درصد کم کرده و ضمن افزایش مقاومت، دوام بتن در هر شرایط آب و هوایی را تضمین کنید.

بررسی تاثیر جایگزینی درصدهای مختلف سیمان سبز نوع یک بر مقاومت فشاری و دوام بتن

یکی از معضلات افزونه های موجود در بازار، تاثیر بسیار زیاد آنها بر افت مقاومت کوتاه مدت بتن است. پودر سرباره آهن از جمله این افزونه ها میباشد. مصرف این مواد علی رغم کاهش قیمت تمام شده و کاهش دمای هیدراتاسیون، به علت افزایش زمان قالب برداری ناشی از دیرگیرشدن بتن بسیار محدود شده است. حداکثر درصدهای مصرفی به 20 درصد محدود میشود.

سیمان سبز و حفظ محیط زیست

تاثیر 35% سیمان سبز بر مقاومت فشاری بتن

همانطور که از نتایج پیداست، مقاومت فشاری از سن 28 روزه به نسبت طرح شاهد بیشتر است.



سیمان سبز و حفظ محیط زیست

تاثیر 40 درصد سیمان سبز بر مقاومت فشاری بتن

علی رغم 40 درصد کاهش مصرف سیمان، از سن 28 روز به بعد، مقاومت فشاری با طرح شاهد یکسان است.



سیمان سبز و حفظ محیط زیست

تاثیر 50 درصد سیمان سبز بر مقاومت فشاری بتن

بر اساس نتایج مقاومت فشاری، با 50 درصد جایگزینی سیمان سبز، تا سن 28 روز کمی افت مقاومت خواهیم داشت. اما در سن 91 روزه مقاومت فشاری رشد قابل ملاحظه ای دارد. رشد مقاومت به قدری است که حتی از مقاومت بتن شاهد هم بیشتر است.



سیمان سبز و حفظ محیط زیست

مقایسه تاثیر درصدهای مختلف سیمان سبز بر دوام بتن

در تمام درصدهای جایگزینی سیمان سبز به جای سیمان پرتلند، پارامترهای دوامی بهبود یافته و میزان تخریب ناشی از سیکلهای ذوب و انجماد نزدیک صفر خواهد شد.

 

سیمان سبز و حفظ محیط زیست

نتیجه گیری

بر اساس جدیدترین مطالعات در واحد تحقیق و توسعه شرکت بنا بنیان زیست فناور در پارک علم و فناوری همدان، مشخص شد که جایگزینی سیمان سبز به جای سیمان پرتلند نه تنها منجر به افت مقاومت نمیشود، بلکه باعث رشد مقاومت نیز میگردد. بر اساس نتایج تحقیقات، درجه فعالیت این نوع از پوزولان خاص، بیش از 100 است. این بدان معنا است که نسبت مقاومت 91 روزه بتن با 50 درصد جایگزینی سیمان سبز نوع یک، نسبت به بتن شاهد تقریبا برابر و حتی چند درصد هم بیشتر خواهد بود.

دیدگاه (01)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزودن به سبد خرید