پودر سفید کننده بتن (جایگزین تیتان)

پودر سفید کننده بتن (جایگزین تیتان)

تیتانیم دی اکسید از جمله پرمصرف ترین رنگدانه ها است. صرفا از منابع معدنی تهیه شده و بالاترین مصرف را در میان رنگدانه های سفید و رنگی در صنایع مختلف دارد. در کشور ایران سالانه به مقدار هزاران تن مصرف می شود. رنگدانه سفید معدنی از پایداری حرارتی بالا حتی تا 600 درجه سانتی گراد برخوردار است. رنگدانه سفید آلی نیز تا دمای 190 درجه سانتی گراد از پایداری مناسبی برخوردار بوده است.

پودر سفید کننده بتن (جایگزین تیتان)

مصرف اکسید آن به صورت TiO2 در صنعت کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد؛ به‌طوری‌که ۹۰ درصد از صنایع اولیه، مصرف‌کننده اکسید تیتانیوم می‌باشند.

تیتانیوم دی‌اکسید که همچنین به عنوان اکسید تیتانیوم (IV) یا تیتانیا شناخته می شود. اکسید طبیعی تیتانیوم، و به شکل پودر سفید رنگ وجود دارد. این ماده هنگامی که به عنوان رنگدانه استفاده می شود، آن را رنگدانه سفید می نامند.

 

این ماده به طور کلی از ایلمنیت، روتیل و آناتاز تهیه می شود. دارای طیف گسترده ای از کاربردها از جمله در صنعت رنگ، ضد آفتاب، و رنگ مواد غذایی است. هنگامی که به عنوان رنگ خوراکی استفاده می شود، دارای شماره E171 می باشد.

پودر سفید کننده بتن (جایگزین تیتان)

این ماده مهمترین زمینه های کاربردی اش در صنعت رنگ، لاک، همچنین کاغذ و پلاستیک است. حدود ۸۰٪ مصرف دی اکسید تیتانیوم در جهان را تشکیل می دهد. سایر کاربردهای آن به عنوان رنگدانه مانند جوهر چاپ، الیاف، لاستیک، محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی ۸٪ دیگر را تشکیل می دهند.

اکسید تیتانیوم در فرایند تولید بتنهای سفید نیز بسیار پر کاربرد است. قیمت بالای این محصول، مصرف کنندگان آن در سالهای اخیر را بسیار به چالش کشیده است. این مجموعه ضمن مطالعات فراوان و یافتن بهترین جایگزین تیتانیوم، آن را تجاری سازی کرده و تحت عنوان پلیمر p920 عرضه کرده است. این پودر ضمن سفید کردن کل ساختار بتن، مصرف تیتان را به شدت کاهش مبدهد. از طرفی با عملکرد خاصی که دارد، مانع جدا شدن ذرات از یکدیگر و رشد مقاومت نهایی خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی میتوانید با این شماره در ارتباط باشید: 09120805576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزودن به سبد خرید